قطعات دیزل ژنراتورر ایران-شرکت ریان پیشرو

واردات و عرضه فیلتر های دیزل ژنراتور و ماشین آلات راهسازی:
محصولات :
KOLBENSCHMIT, DONLADSON, CAT,FRAM, PERKINS, VOLVO,CUMMINS

MANN , FLEETGUARD , HENGST , WIX , BALDWIN

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

*  فروش برد کنترلی دیزل ژنراتورDEEP SEA PLC

 

Deep Sea Electronics

 

*    دستگاه کنترل و حفاظت اتوماتیک دیزل ژنراتور( ویژگی­ها)

 

 

*    طراحی بر اساس میکروکنترلر

 

 

*    استارت و استاپ اتوماتیک دیزل

 

 

*    استاپ به صورت اتوماتیک در صورت وجود خطا

 

 

*    حفاظت­های مختلف افزایش درجه حرارت آب (دو مرحله)، کاهش فشار روغن (دو مرحله)، افزایش و کاهش دور دیزل، افزایش ولتاژ ژنراتور، کاهش ولتاژ باتری

 

 

*     دارای نمایشگرنشان­دهنده­های اخطار مختلف: اخطار خرابی دینام، اخطار خطای انجام استارت در حالت اتوماتیک، اخطار خرابی سنسور فشار روغن یا قطع بودن کابل ارتباطی در حالت اتوماتیک

 

 

*    قابلیت تنظیم تمامی پارامترهای زمانی از روی پنل

 

 

*    قابلیت کار با ولتاژ متغیر از 12 ولت تا 48 ولت DC  به­طور اتوماتیک

 

 

*    قابلیت کار در دو حالت دستی و اتوماتیک

 

 

*    تست و ریست لامپ

 

 

*    نشانگر زمان کار دیزل ژنراتور بر حسب ساعت

 

 

*    اندازه­گیری سه فاز برق شهر یا دیزل ژنراتور و تشخیص آمادگی برای بار

 

 

*    آلارم خارجی

 

 

 

 

Deep Sea Electronics

*    قابلیت ها، کارایی و حفاظت های دستگاه

 

 

*    قابلیت اتصال به کامپیوتر

 

 

*    با برقراری ارتباط دستگاه و کامپیوتر توسط  سریال پورت و استقاده از نرم افزار مربوطه، موارد زیر امکان پذیر می­شود:

 

 

*    مشاهده وضعیت دیزل ژنراتور مشابه وضعیت پنل کنترل بر روی مانیتور

 

 

*    نمایش ساعت کار دیزل و متغیرهای تنظیم شونده

 

 

*    تنظیم متغیرهای کنترلی سیستم توسط کامپیوتر ، مشابه عمل تنظیم روی پنل کنترلر

 

 

*    توانایی کار در محدوده ی 12 تا 36 ولت به صورت اتوماتیک

 

 

*    تشخیص و اخطار خرابی یا قطع بودن سنسورفشار روغن در حالت اتوماتیک

 

 

*    تنظیم پارامترهای کنترل­کننده عملکرد مقادیر و متغیرهای دیزل ژنراتور توسط کلید متناظر بر روی صفحه پنل

 

 

 

 

برد دیپ سی انگلستان

Deep SEA Generator Controller DSE5110

The DSE5110 is an Automatic Start Generator Controller  designed to automatically start and stop diesel and gas generating sets that include non electronic engines. The Generator Control  module also provides excellent engine monitoring and protection features. The module has the ability to monitor under speed, over speed, charge failure, emergency stop, low oil pressure, high engine temperature, fail to start, fail to stop and loss of the speed sensing signal. The Generator Controller displays fault conditions on the LCD display and via the LED indicators on the front.

Main Features
  • Automatic start
  • Automatic load transfer
  • Configurable inputs
  • Configurable outputs
  • Configurable alarms & timers
  • Digital inputs
  • Analogue inputs
  • Back-lit character LCD display
  • Engine protection
  • Front panel mounting
  • PC configurable
  • 100% Front panel configuration
  • LCD alarm indication
  • LED alarm indication
  • Icon based fault diagnostics
Benefits
  • In-built engine diagnostics removes the requirement for service equipment
  • License free PC software
  • Module helps to improve the life cycle of engine starter motors
  • User-friendly set-up and button layout
Operation

The module is operated using the front STOP, AUTO and MANUAL pushbuttons.    The DSE5120 also includes a TEST button. An additional pushbutton on both modules allows the user to scroll through the LCD instrumentation display.



 
DSE701 - Auto & Manual Start Control Module 
DSE710 - Auto Start Control Module 
DSE5210 - Auto Start Control Module 


DSE5310 - Auto Start Control Module (Electronic Engine Enabled)
 

 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM

 

 

 

WWW.SHRPISHRO.COM

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۳
برسام شیخی

شرکت ریان پیشرو دیزل وارد کننده قطعات دیزل ژنراتور در ایران آمادگی خود را جهت تامین قطعات اورجینال

برنده های ذیل را اعلام می دارد

اطلاعات دیزل  ژنراتور  موجود در بازار ایران

1-دیزل کامینز-CUMMINS

2-دیزل پرکینز- PERKINS ENGINE

3-دیزل ولوو-VOLVO PENTA

4-ژنراتور استامفورد-STAMFORD

5-ژنراتور لوری سومر-LORYSOMER

6-ژنراتور مکالته-MACCALTE

 بدلیل متفاوت بودن قطعات دیزل ژنراتور  براساس سال ساخت این شرکت اقدام به جمع آوری و ارائه  ازاطلاعات نموده است لطفا در هنگام سفارش تیپ دیزل و سال ساخت-کشور و کمپانی کوپله کننده .شماره فنی قطعه . در صورت نبود سریال دیزل ارائه شود

برای دانلود راهنما کلیک کنید

اطلاعات قطعات دیزل ژنراتور پرکینز


 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM


WWW.SHRPISHRO.COM



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۰
برسام شیخی

پمپ سوخت:

وظیفه پمپ سوخت در بخش کم فشار آن است که اجزای بخش پر فشار را با سوخت به اندازه کافی تغذیه کند.

انواع پمپ سوخت:

1-پمپ سوخت برقی (سواری)

پمپ سوخت برقی فقط در سواری ها و کامیون های سبک به کار برده می شود.


2-پمپ دنده ای

این پمپ توسط موتور با نیروی مکانیکی کار می کند و در موتورهای دیزل با ریل مشترک کاربرد دارد.

3-پمپ پیستونی روتوری

این پمپ در موتورهای دیزل یک واحدی به کار می رود.




پمپ روتوری



سوپاپ کنترل فشار

سوپاپ کنترل فشاریک سوپاپ سر ریز است که در مجرای برگشت سیستم سوخت رسانی انژکتوری قرار گرفته است.توسط این سوپاپ ،سوخت در مدار کم فشار در حد مناسبی نگهداری می شود.




خنک کن ECU

در خودروهای تجارتی ECUروی موتور نصب می شود و نیاز به خنک کاری دارد برای خنک کاری ECUاز سوخت استفاده می شود.سوخت خنک از مجرای تکیه گاه ECUعبور کرده و قطعات الکترونیکی ECUراخنک کاری می کند.

سیستم خنک کننده سوخت 

سوخت در اثر فشار زیاد انژکتورها در سیستم انژکتور UISبه شدت گرم می شود و سوخت برگشتی داغ برای سنسورهای مدار سوخت رسانی موجود در باک ودر مدار خطرناک است.بنابراین سوخت برگشتی از مدار انژکتورها به دستگاه خنک کن سوخت رفته و حرارت سوخت به مدار خنک کاری منتقل می شود.



فصل دوم : فشار بالا

سیستم پمپ و انژکتور یکپارچه (UIS)

در این سیستم پمپ و انژکتور به صورت یک واحد در داخل پوسته مشترک جاسازی می شوند.

در این طرح هر کدام از سیلندرهای موتوریک واحد جداگانه قرار می گیرد تحریک آنها نیز از طریق بادامک های میل سوپاپ صورت می گیرد.



طرز کار انژکتور در سیستم UIS:

کار انژکتور در چهار مرحله انجام می شود :

1-مرحله مکش : 

در این مرحله بادامک به پلانجر نیرو وارد نمی کند و پلانجر با نیروی فنر تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند. دراین حالت سوخت با فشار پمپ اولیه (دنده ای ،غلتکی یا پیستونی)از مدار ورودی به داخل انژکتور راه یافته وبه محفظه اتاق سوپاپ سولنوئیدی می رسد.



مرحله مکش



2-کورس مقدماتی:

باچرخش بادامک پلانجر به طرف پایین حرکت می کند . سوپاپ سولنوئیدی باز میشود و پلانجر پمپ می تواند سوخت را با حرکت خود به مجرای خروجی و جایی که سوخت با فشار پمپ ضعیف وجود دارد هدایت کند.



3-کورس تحویل سوخت و تزریق همزمان انژکتور:

در زمان لازم ECUبه سوپاپ سولنوئیدی سیگنال می فرستد،در نتیجه سوپاپ سولنوئیدی درسیت خود تکیه می کند.با این حرکت ارتباط مدار فشار ضعیف و مدار فشار قوی قطع می شود .این لحظه دقیقا لحظه شروع تزریق می باشد.

باحرکت بیشتر پلانچر به سمت پایین ،سوخت زیر پلانجرفشار قرار گرفته و به محفظه فشاری انژکتور هدایت می شود.وقتی فشار سوخت به 300بار برسد سوزن انژکتور از سیت خود بلند می شود و سوخت به صورت کاملا اتمیزه و پودری شکل به داخل اتاق احتراق تزریق می شود.




کورس تحویل سوخت 



4-کورس نهایی:

پس از پایان تزریق برق سوپاپ سولنوئیدی قطع می شود و سوپاپ آن مدار برگشت را باز می کند و ارتباط بین مدار فشار قوی و فشار ضعیف برقرار می شود.


انژکتور با روش پیش تزریق در یونیت انژکتور:

تزریق سوخت در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام می شود،لذا تولید گازهای سمی در آن بسیار کم است و موتور با نرمش و بدون صدا کار می کند.


طرز کار این سیستم در چهار مرحله زیر تشریح می شود :

موقعیت اولیه:

سوزن انژکتور و پلانجر در نشیمنگاه خود تکیه کرده اند و سوپاپ سولنوئیدی باز است ،زیرا هیچ گونه فشار در مدار وجود ندارد.



تزریق مقدماتی :

با بسته شدن سوپاپ سولنوئیدی ،فشار در مدار افزایش پیدا می کند،وقتی فشار به حدی برسد که سوزن انژکتور در آن حد باز شود،سوزن از نشیمنگاه خود برخواسته و تزریق مقدماتی شروع می شود.



پایان تزریق مقدماتی :

سوپاپ سولنوئیدی بازمی شود و ارتباط بین محفظه فشار قوی و محفظه فشار ضعیف برقرار می شود .این عمل باعث بسته شدن سوزن انژکتور شده و عمل تزریق مقدماتی پایان می پذیرد.در این فرآیند حدود1.5میلی لیتر مکعب سوخت از انژکتور تزریق می شود.


شروع تزریق اصلی :

با حرکت بیشتر پلانجر به سمت پایین ،فشار سوخت در محفظه فشار قوی افزایش یافته و سوزن انژکتور را علیرغم نیروهای مقاوم از طرف بالا بلند کرده و سوخت در اتاقک احتراق تزریق می شود. 



سیستم انژکتورتک واحدی با فشار بالا(UPS)

این پمپ ها نسل جدید از پمپ ها تکی هستند که دارای فشار تزریق بالا تا bar2200 هستند و دلیل آن کنترل ورود و خروج سوخت از طریق سوپاپ های الکترونیکی می باشد

فروش سلونوئید دیزل ژنراتور لوول

lovol diesel generator IRAN

سلونوئید دیزل ژنراتور

 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM


WWW.SHRPISHRO.COM



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۰
برسام شیخی

دست یافتن به عملکرد نرم موتورهای رفت و برگشتی با پاشش مستقیم سوخت،با دشواریهایی همراه است.برای برطرف کردن این مشکل،پاشش غیر مستقیم سوخت بطور گسترده استفاده شود.در موتورهای با پاشش غیرمستقیم سوخت در یک محفظه احتراق اولیه یا محفظه گردابی طراحی شده در سر سیلندر،که در امتداد محفظه احتراق اصلی است،پاشیده می شود.
موتورهای پاشش غیر مستقیم سوخت دارای بازده کمتری نسبت به موتورها با پاشش مستقیم سوخت می باشند،و از طرفی به مرحله پیش گرمایش بیشتری در استارت سرد موتور نیاز دارند.
اخیرا با استفاده از سیستمهای الکترونیکی کنترل موتور دیزل استفاده از موتورهای پاشش مستقیم افزایش یافته است.
انواع سیستم های سوخت رسانی پیشرفته موتورهای دیزل
1-سیستم سوخت رسانی PT(کومینز)
2-سیستم انژکتوری یک واحدی
3-سیستم سوخت رسانی Common Rail
4-پمپ انژکتور ردیفی با کنترل الکترونیکی( (PE

1-سیستم سوخت رسانی PT (کومینز)
اساس کار سیستم سوخت رسانیPT بر پایه تغییرات فشار (PRESSURE)و زمان(TIME)استوار است.
مفهوم تغییرات فشار و زمان عبارتست از:
تغییرات فشار مربوط به سوخت تحویلی به انژکتورها
تغییرات زمان مربوط به زمان ورود سوخت به انژکتور
هر دو عامل فشار و زمان تعیین کننده مقدار سوخت ارسالی به موتور است.

مدار سیستم سوخت رسانی PT

در این مدار،پمپ فشار ضعیف سوخت را از باک کشیده و پس از فیلتر کردن به انژکتورها می رساند،در انژکتور سوخت توسط پلانچر،نیروی اسبک،میل تاپیت و میل بادامک تحت فشار قرار گرفته و با فشار زیاد به سیلندر تزریق می شود.


اجزا سیستم سوخت رسانیPT :
• تانک سوخت
• پمپ دنده ای
• گاورنر
• دریچه گاز
• شیر قطع کن
• انژکتورها

گاورنر
قطعات دوار در گاونر که شامل دو وزنه دوار می باشد بروی یک شفت سوار شده است و بوسیله چرخ دنده های داخل مجموعه پمپ سوخت به گردش در می آید.نیروی گریز از مرکز باعث می شود وزنه ها حول پین های که وزنه ها را به حامل متصل ساخته چرخیده و از هم باز شود.حرکت به سمت خارج وزنه ها پلانجر را به سمت راست و در مقابل نیروی فنرهای گاورنر حرکت می دهند 


گاورنر


دریچه گاز(کنترل کننده گاز)
دریچه گاز راننده را قادر می سازد تا بطور دلخواه سرعت موتور را بین دور درجا و ماکزیمم دور،بسته به شرایط سرعت و بار تغییر دهد.
 

• سوخت عبوری از دریچه گاز از طریق شیر قطع کن به مجرای سوخت تعبیه شده در سر سیلندر و انژکتورها جریان می یابد.شیر قطع کن برای قطع جریان سوخت به انژکتورها و خاموش کردن موتور به کار می رود.
• در صورت خرابی در سیستم برقی می توان سوپاپ شیر را با تغییر وضعیت پیچ تنظیم از نشیمنگاه بلند کرد

شیر قطع کن



انژکتور سیستم PT


سیستم انژکتوری یک واحدی
این سیستم در دو صورت مکانیکی و الکترونیکی وجود دارد.نوع مکانیکی آن در موتورهای دیزل دیترویت که در دیزل ژنراتورها لکوموتیوها راه آهن به کار رفته است.نوع الکترونیکی آن در خودروهای دیزل سنگین Actorz به کار رفته است.
نوع الکترونیکی خود شامل دو نوع 
1-UPS (Unit pump system)
2-UIS (Unit injector system )
سیستم انژکتوری یک واحدی شامل بخش های زیر است:
بخش اول : تهیه و تحویل سوخت (بخش کم فشار )
بخش دوم : بخش فشار بالا
بخش سوم: کنترل الکترونیکی دیزل EDCبا سنسورها ،عملگرها
بخش چهارم : تجهیزات جانبی (مانند توربو شارژ و بازخورانی هوای خروجی موتور )
بسته به نوع کاربرد و مدل خودرو ممکن است بعضی از اجزا را نداشته باشد.

مراحل کنترل تهیه سوخت موتور درسیستم انژکتور یک واحدی
فصل اول :بخش تامین سوخت شامل قسمتهای زیر است 
-مخزن سوخت یا باک
-فیلتر اولیه
-پمپ سوخت
-سوپاپ کنترل فشار
-خنک کن ECU
-خنک کن سوخت


مخزن سوخت (باک )
• مخزن سوخت : سوخت را ذخیره می کند که آن باید ضد خوردگی بوده و باید در دو برابر فشارکاری و حداقل .3barبیش از فشار کاری آب بندی شود.
فیلتر سوخت دیزل:
 

 

 

• وظیفه آن کاهش ناخالصی سوخت از ذرات معلق می باشد.

 

 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM

 

 

 

WWW.SHRPISHRO.COM

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۳
برسام شیخی

کوزیمات ( رگولاتور ولتاژ ژنراتور ) چیست؟

کوزیمات، که گاه رگولاتور ولتاژ نیز خوانده شده است، یک دستگاه الکترونیکی است که، در صنعت برق و الکترونیک صنعتی، کاربرد دارد. کار این وسیله، کنترل ولتاژ خروجی ژنراتورهای سنکرون و آسنکرون سه فاز، که همواره از چالش های صنعت برق بوده، می باشد.از آنجا که، در ژنراتورهای قدیمی تر و اولیه، از مگنت ثابت، استفاده می شد، ولتاژ خروجی کاملا وابسته به سرعت گردش و میزان فاصله هوایی بین قطب تا استاتور، بود و با بارگیری ژنراتور، ولتاژ خروجی دستخوش تغییر می شد. این وسیله، که به خودی خود٬ یک سیستم اندازه گیری، کنترلی کامل است٬ تنظیم و کنترل ولتاژ ژنراتورهای نیروگاهی و ژنراتورهای سیار برق٬ به ویژه زمان بارگیری ژنراتور و اوج بار است. در زمان بارگیری و اوج بار، مقاومت سیم پیچ های داخلی ژنراتور، و همچنین، مقاومت سیم ها و شین های هادی، مشهود تر شده، و افت ولتاژ روی این مسیرها، گاه غیر قابل صرف نظرکردن است. از اینرو، این وسیله، طراحی شده، تا بتواند به طور خودکار، افت ولتاژ ناشی از بارگیری کامل یا ناکامل یک ژنراتور را، چه در حالت سنکرون، و چه در حالت غیر سنکرون، جبران نماید.

فرآیند جبران افت ولتاژ، به این ترتیب است که، کوزیمات، که مدام در حال نمونه برداری از ولتاژ خروجی ژنراتور است، در صورت افت ولتاژ ژنراتور، حتی در حد یکی دو ولت، آن را حس کرده، و در مدت زمانی که بستگی به تنظیمات و نوع آن دارد٬ و پاسخ زمانی ماندگار نام میگیرد، جریان تحریک ژنراتور را، افزوده، در نتیجه شار میدان مغناطیسی منتشر شده از روتور، نسبت به قبل زیادتر شده٬ و در نهایت٬ ولتاژ القا شده به استاتور، افزایش می یابد. این سیکل تا جایی انجام می شود که مقدار ولتاژ خروجی ژنراتور٬ با ولتاژ نمونه داخل کوزیمات که قبلا تنظیم شده٬ برابر شود.

بدیهیست، این فرایند٬ می تواند روند معکوس را نیز طی کند! یعنی اگر ژنراتوری که زیر بار رفته، و کوزیماتش این روند را طی کرده٬ دچار کاهش بار٬ چه ناگهانی و چه با روندی نرم٬ کوزیمات ، افزایش ناچیز ولتاژ خروجی ژنراتور پس از کاهش بار را حس می کند٬ و به همان نسبت٬ جریان تحریک سیم پیچ روتور را کاهش می دهد. در نتیجه القای میدان مغناطیسی از روتور به استاتور ژنراتور٬ کاهش یافته٬ و ولتاژ القا شده در استاتور که همواره به بار وصل بوده٬ کاهش می یابد.

به این ترتیب٬ روند کنترل ولتاژ خروجی ژنراتور٬ در اختیار قرار می گیرد و می توان اطمینان حاصل کرد که ولتاژ ژنراتور در چرخه خودکنترلی، و دارای ثبات قرار گرفته است.

در گذشته٬ ولتاژ خروجی ژنراتورهای تحریک پذیر را٬ توسط یک رئوستای بزرگ که جریان قطب را تنظیم می کرد٬ انجام می شد. این عمل، شبیه عملیست که بعدها٬ به کوزیمات سپرده شد. ولی در روش قدیمی، محدودیت های زیادی بود. از جمله داغ شدن آن رئوستا و سوختن آن در توان کشی های بالاتر٬ ناکارآمدی برای استفاده در ژنراتورهای بزرگ و خیلی بزرگ نیروگاهی، و عدم خاصیت خودکنترلی، از آن جمله معایب است.

چگونگی کار کوزیمات

از آنجا که روش رئوستایی ، و همینطور، کنترل اهمیک جریان سیم پیچ، و همینطور استفاده از نیمه هادی ها به جای رئوستا، در توانهای بالا، به دلایل گفته شده و همچنین راندمان پایین و حرارت تولید شده زیاد٬ متصور نیست٬ در کوزیمات، از روش دیگری استفاده می شود تا کار رئوستا را٬ بدون ایجاد معایب مذکور٬ شبیه سازی کند.

کوزیمات، از روش PWM برای کنترل جریان سیم پیچ روتور یا قطب ژنراتور، استفاده می کند. در این روش٬ یک فرکانس پایه وجود دارد که اسیلاتور مدار آن را می سازد. این فرکانس٬ طی یک سری فرآیند، از جمله مقایسه و ترکیب با فرکانس دیگری که اختلاف فاز قابل کنترل نسبت به اسیلاتور دارد٬ و گذر از مجموعه ای از اشمیت تریگرها، به یک پالس مربعی که عرض آن، یعنی مدت زمان روشن بودن آن، کمتر از مدت زمان خاموش بودن آن است٬ می شود. سپس، مدارات فیدبک، با ترکیبی از فیلترها و تقویت کننده ها٬ به مدارات مقایسه کننده مذکور ، وصل شده، به طوری که ، عرض پالس تولید شده٬ به متغیر دیگری وابسته می شود. این متغیر٬ همان ولتاژ خروجی ژنراتور است که باز هم از یک سری کاهش دهنده و برش دهنده گذر کرده٬ و افزایشش منجر به کاهش عرض پالس، و کاهشش منجر به افزایش عرض پالس می شود.

پالس تولید شده که طی فرآینده مذکور، که البته پیچیده تر از آنچه گفته شد٬ است٬ در نهایت٬ به یک یا یک مجموعه، سوییچ های قدرت، یا نیمه هادی هایی که معمولا MOSFET یا FET یا THYRISTOR است، اعمال شده٬ و ولتاژ دوسر سیم پیچ قطب، با همان فرکانس اسیلاتور، و عرض پالس فراهم شده٬ تامین می شود. ولی چون مدت زمان روشن بودن در عرض پالس مذکور کمتر است، سیم پیچ فرصت نمی یابد تا جریانش را به سمت بی نهایت سوق دهد. در نتیجه٬ جریان سیم پیچ، کنترل می گردد. ولی این پایان کار نیست. چون باید جریان قطب، یکنواخت شود تا در دوره خاموشی عرض پالس، ولتاژ خروجی ژنراتور دچار اعوجاج و کاهش و افزایش نشویم. اما این کار، توسط خود کوزیمات انجام نمی شود. بلکه، از آنجا که ، سیم پیچ دارای خاصیت القایی و مخالفت با قطع جریان است٬ در لحظه خاموش کردن نیمه هادی سوییچ و قطع جریان قطب ژنراتور از سوی کوزیمات، سیم پیچ روتور یا قطب٬ ولتاژ زیادی به صورت معکوس ، دوسر خود ایجاد می کند که از قطع جریان جلوگیری کند که این ، هم منجر به صدمه زدن به کوزیمات و مدارات آن شده٬ هم اعوجاج ایجاد می کند. برای رفع این مشکل٬ از دیود هرزگرد٬ یا دمپر، به صورت موازی و در بایاس مخالف دوسر سیم پیچ قطب یا روتور٬ استفاده می شود، که بعد از قطع جریان از سوی کوزیمات٬ از ایجاد ولتاژ بیش از حد و معکوس دوسر سیم پیچ قطب٬ جلوگیری کرده٬ و بعلاوه٬ جریان را در جهتی که قبلا داشته٬ برقرار کرده٬ و به سیکل بعدی روشنی عرض پالس که در راه است٬ پیوند می دهد و جریان سیم پیچ قطب را یکنواخت می کند.

این دیودها٬ خارج از کوزیمات، و به موازات سیم پیچ قطب، و در بایاس مخالف قرار می گیرد. در ژنراتورهای تحریک مستقل، این دیودها، درست روی محور روتور٬ در انتهای ژنراتور که به محرک مکانیکی متصل نیست٬ قرار داشته٬ و با سرعتی که ژنراتور می چرخد٬ آن دیود نیز، می چرخد. از اینروست که٬ برخی عوام٬ به آنها٬ دیود گردان نیز گفته اند.

انواع کوزیمات

در ایران، دو نوع از این دستگاه دیده شده است. یکی COSIMAT معمولی و دیگری با پسوند N+

عنوان: اطلاعات رگلاتور کوزیمان به همراه نقشه
حجم: 2.99 مگابایت
توضیحات: اطلاعات رگلاتور کوزیمان به همراه نقشه

Sadegh.Shikhiy TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM


WWW.SHRPISHRO.COM



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۱
برسام شیخی