قطعات دیزل ژنراتورر ایران-شرکت ریان پیشرو

واردات و عرضه فیلتر های دیزل ژنراتور و ماشین آلات راهسازی:
محصولات :
KOLBENSCHMIT, DONLADSON, CAT,FRAM, PERKINS, VOLVO,CUMMINS

MANN , FLEETGUARD , HENGST , WIX , BALDWIN

سلونوئید دیزل ژنراتور- شیر برقی سوخت دیزل ژنراتور

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ب.ظ

دست یافتن به عملکرد نرم موتورهای رفت و برگشتی با پاشش مستقیم سوخت،با دشواریهایی همراه است.برای برطرف کردن این مشکل،پاشش غیر مستقیم سوخت بطور گسترده استفاده شود.در موتورهای با پاشش غیرمستقیم سوخت در یک محفظه احتراق اولیه یا محفظه گردابی طراحی شده در سر سیلندر،که در امتداد محفظه احتراق اصلی است،پاشیده می شود.
موتورهای پاشش غیر مستقیم سوخت دارای بازده کمتری نسبت به موتورها با پاشش مستقیم سوخت می باشند،و از طرفی به مرحله پیش گرمایش بیشتری در استارت سرد موتور نیاز دارند.
اخیرا با استفاده از سیستمهای الکترونیکی کنترل موتور دیزل استفاده از موتورهای پاشش مستقیم افزایش یافته است.
انواع سیستم های سوخت رسانی پیشرفته موتورهای دیزل
1-سیستم سوخت رسانی PT(کومینز)
2-سیستم انژکتوری یک واحدی
3-سیستم سوخت رسانی Common Rail
4-پمپ انژکتور ردیفی با کنترل الکترونیکی( (PE

1-سیستم سوخت رسانی PT (کومینز)
اساس کار سیستم سوخت رسانیPT بر پایه تغییرات فشار (PRESSURE)و زمان(TIME)استوار است.
مفهوم تغییرات فشار و زمان عبارتست از:
تغییرات فشار مربوط به سوخت تحویلی به انژکتورها
تغییرات زمان مربوط به زمان ورود سوخت به انژکتور
هر دو عامل فشار و زمان تعیین کننده مقدار سوخت ارسالی به موتور است.

مدار سیستم سوخت رسانی PT

در این مدار،پمپ فشار ضعیف سوخت را از باک کشیده و پس از فیلتر کردن به انژکتورها می رساند،در انژکتور سوخت توسط پلانچر،نیروی اسبک،میل تاپیت و میل بادامک تحت فشار قرار گرفته و با فشار زیاد به سیلندر تزریق می شود.


اجزا سیستم سوخت رسانیPT :
• تانک سوخت
• پمپ دنده ای
• گاورنر
• دریچه گاز
• شیر قطع کن
• انژکتورها

گاورنر
قطعات دوار در گاونر که شامل دو وزنه دوار می باشد بروی یک شفت سوار شده است و بوسیله چرخ دنده های داخل مجموعه پمپ سوخت به گردش در می آید.نیروی گریز از مرکز باعث می شود وزنه ها حول پین های که وزنه ها را به حامل متصل ساخته چرخیده و از هم باز شود.حرکت به سمت خارج وزنه ها پلانجر را به سمت راست و در مقابل نیروی فنرهای گاورنر حرکت می دهند 


گاورنر


دریچه گاز(کنترل کننده گاز)
دریچه گاز راننده را قادر می سازد تا بطور دلخواه سرعت موتور را بین دور درجا و ماکزیمم دور،بسته به شرایط سرعت و بار تغییر دهد.
 

• سوخت عبوری از دریچه گاز از طریق شیر قطع کن به مجرای سوخت تعبیه شده در سر سیلندر و انژکتورها جریان می یابد.شیر قطع کن برای قطع جریان سوخت به انژکتورها و خاموش کردن موتور به کار می رود.
• در صورت خرابی در سیستم برقی می توان سوپاپ شیر را با تغییر وضعیت پیچ تنظیم از نشیمنگاه بلند کرد

شیر قطع کن



انژکتور سیستم PT


سیستم انژکتوری یک واحدی
این سیستم در دو صورت مکانیکی و الکترونیکی وجود دارد.نوع مکانیکی آن در موتورهای دیزل دیترویت که در دیزل ژنراتورها لکوموتیوها راه آهن به کار رفته است.نوع الکترونیکی آن در خودروهای دیزل سنگین Actorz به کار رفته است.
نوع الکترونیکی خود شامل دو نوع 
1-UPS (Unit pump system)
2-UIS (Unit injector system )
سیستم انژکتوری یک واحدی شامل بخش های زیر است:
بخش اول : تهیه و تحویل سوخت (بخش کم فشار )
بخش دوم : بخش فشار بالا
بخش سوم: کنترل الکترونیکی دیزل EDCبا سنسورها ،عملگرها
بخش چهارم : تجهیزات جانبی (مانند توربو شارژ و بازخورانی هوای خروجی موتور )
بسته به نوع کاربرد و مدل خودرو ممکن است بعضی از اجزا را نداشته باشد.

مراحل کنترل تهیه سوخت موتور درسیستم انژکتور یک واحدی
فصل اول :بخش تامین سوخت شامل قسمتهای زیر است 
-مخزن سوخت یا باک
-فیلتر اولیه
-پمپ سوخت
-سوپاپ کنترل فشار
-خنک کن ECU
-خنک کن سوخت


مخزن سوخت (باک )
• مخزن سوخت : سوخت را ذخیره می کند که آن باید ضد خوردگی بوده و باید در دو برابر فشارکاری و حداقل .3barبیش از فشار کاری آب بندی شود.
فیلتر سوخت دیزل:
 

 

 

• وظیفه آن کاهش ناخالصی سوخت از ذرات معلق می باشد.

 

 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM

 

 

 

WWW.SHRPISHRO.COM

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی